04 Οκτωβρίου 2017

Αλληλοκαρφώνονται οι απαγωγείς του Μ. Λεμπιδάκη -Ξετυλίγεται το «κουβάρι»

Λαλίστατοι είναι ξαφνικά ορισμένοι από τους κατηγορούμενους για την υπόθεση της απαγωγής του Μιχάλη Λεμπιδάκη, την ώρα που η αστυνομία συνεχίζει να ξετυλίγει το «κουβάρι» της πολύκροτης υπόθεσης.


Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα Cretalive, οι πέντε από τους κατηγορούμενους που έχουν παραδεχτεί την εμπλοκή τους αλληλοκαρφώνονται ανοιχτά, σε μια προσπάθεια να ελαφρύνουν τις εις βάρος τους κατηγορίες.

Μάλιστα, ένας εκ των πέντε αυτών κατηγορούμενων «καρφώνει» και δύο άλλους, που επιμένουν ότι δεν έχουν καμία σχέση με την υπόθεση.

Οι αξιωματικοί της αστυνομίας πιστεύουν πως διαμέσου των καταθέσεων αυτών των λαλίστατων κατηγορουμένων, θα καταφέρουν να φτάσουν στην άκρη του νήματος και να συλλέξουν στοιχεία και για άτομα άτομα που θεωρούν πως εμπλέκονται, αλλά μέχρι στιγμής δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν.

Τέσσερις εμπλεκόμενοι είχαν κατηγορηθεί για κακουργήματα

Οι εμπλεκόμενοι στην απαγωγή έμεναν σχετικά κοντά μεταξύ τους, ενώ τέσσερις από αυτούς είχαν κατηγορηθεί παλαιότερα για κακουργήματα.

Επιπροσθέτως, τρεις εξ αυτών ήταν ακτιβιστές κατά των πλειστηριασμών.

Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, μετά από επίμονη ερώτηση δημοσιογράφου, για κάποιον ή κάποιους από τους συλληφθέντες υπήρχαν παλαιότερα κατηγορίες απόπειρας ανθρωποκτονίας, ληστείας, εμπρησμού, βιασμού και σωματεμπορίας! 

Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι

Βαρύτατο είναι το κατηγορητήριο για τους επτά πρώτους συλληφθέντες (εξαιρείται η 16χρονη) για την υπόθεση της απαγωγής του Μιχάλη Λεμπιδάκη.

Συγκεκριμένα:

1) Διακεκριμένη περίπτωση αρπαγής κατά συναυτουργία με σκοπό τον εξαναγκασμό του παθόντα σε πράξη για την οποία δεν υπάρχει υποχρέωση, για όλους τους κατηγορούμενους.
2) Συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση με σκοπό την τέλεση περισσότερων κακουργημάτων υπό την επιβαρυντική περίπτωση κατοχής όπλου με εξυπηρέτηση σκοπού, για όλους τους κατηγορούμενους.
3) Απόπειρα εκβίασης από κοινού, για όλους τους κατηγορούμενους.
4) Άμεση συνέργεια.
5) Διακεκριμένες περιπτώσεις οπλοφορίας και οπλοκατοχής και πυρομαχικών.
6) Διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, αντίσταση, εμπρησμός από πρόθεση και εξακολούθηση, διακεκριμένη περίπτωση φθοράς ξένης περιουσίας.
7) Κλοπή κατ' εξακολούθηση.

«Για την απαγωγή αυτή, εγώ έμαθα από την τηλεόραση. Δεν έχω καμία σχέση με αυτή»

Αγνοια δήλωσε κατά την κατάθεσή της η 16χρονη κατηγορούμενη στην υπόθεση, η οποία είπε ότι έμαθε για την απαγωγή από την τηλεόραση.

«Δεν έχω καμία σχέση με αυτή» δήλωσε χαρακτηριστικά η έφηβη, την οποία φαίνεται να έμπλεξε στην υπόθεση ο επίσης κατηγορούμενος πατέρας της.

Η ανήλικη κατέθεσε την Τρίτη στον εισαγγελέα και αφέθηκε ελεύθερη τα ξημερώματα με περιοριστικούς όρους.

«Σχετικά με τον φάκελο που έστειλα στα ΚΤΕΛ, στα Χανιά, ο πατέρας μου, από μια τσάντα μαύρη, έβαλε μια πλαστική τσάντα, νομίζω χρυσαφί χρώμα που είχε μέσα έναν χάρτινο κίτρινο φάκελο. Μου είπε να περπατήσω μέχρι τα ΚΤΕΛ που είναι λίγο πιο πέρα, να πάω εκεί που παραδίδουν τα δέματα και να παραδώσω τον φάκελο. Μάλιστα, μου είπε να είμαι πολύ προσεκτική με τον φάκελο και να μην τον ακουμπήσω καθόλου. Μου είπε να πιάσω μόνο την χρυσαφί τσάντα και να αφήσω τον φάκελο να πέσει στον πάγκο, χωρίς να τον πιάσω» ανέφερε η ίδια, και συμπλήρωσε: «Θέλω να σας πω και κάτι ακόμα που μου προξένησε μεγάλη εντύπωση, δεν θυμάμαι όμως να σας πω πότε ακριβώς έγινε. Μια μέρα, που δεν θυμάμαι πότε, ήρθε ο μπαμπάς μου και μου είπε να πάω μαζί του στη δουλειά. Ο μπαμπάς μου μου είπε ότι ήθελε να πάω εγώ και να αγοράσω μια κάρτα ανανέωσης χρόνου. Για αυτό πριν φτάσουμε στο Σπήλι, σταματήσαμε στο δρόμο σε ένα ψιλικατζίδικο και σε ένα περίπτερο και εγώ πήγα και στα δύο. Πριν πάω όμως, μου ο πατέρας μου είπε να μην αγοράσω την κάρτα αν δω ότι στο μαγαζί είχε κάμερες».

186 ημέρες ομηρίας 

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στην Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων παρουσία του αρχηγού της αστυνομίας Κωνσταντίνου Τσουβάλα και του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νίκου Τόσκα, έγιναν γνωστές περισσότερες πληροφορίες γύρω από την υπόθεση ομηρίας του Κρητικού επιχειρηματία.

Ο Μιχάλης Λεμπιδάκης πέρασε 186 ολόκληρες ημέρες στα χέρια των απαγωγέων του -η πιο μακροχρόνια υπόθεση απαγωγής που έχει σημειωθεί ποτέ στη χώρα μας.

Οπως έγινε γνωστό, την ημέρα που έγινε η απαγωγή - στις 30 Μαρτίου του 2017- έδρασαν τέσσερα άτομα, που έφεραν βαρύ οπλισμό.

Στη συνέχεια τον μετέφεραν στο πρώτο κρησφύγετο. Οι δράστες φορούσαν τα ίδια ρούχα όταν τον επισκέπτονταν και μιλούσαν ψιθυριστά ώστε να μην μπορεί να αναγνωρίσει τη φωνή τους. Ο επιχειρηματίας ήταν πάντα δεμένος με αλυσίδα, είτε από το χέρι του είτε από το πόδι του.

Συνολικά, άλλαξαν πέντε κρησφύγετα. Σε όλα ο χώρος ήταν περιορισμένος και τα παράθυρα ήταν πάντα καλυμμένα.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ξεκαθαρίστηκε ότι δεν υπάρχει καμία σχέση των απαγωγέων με κάποιο πολιτικό πρόσωπο, όπως και δεν υπάρχει κάποια σχέση, προσώρας τουλάχιστον, με την παλαιότερη απαγωγή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου.