12 Μαρτίου 2014

Οι αριστεροί που αρνούνται να βάλουν τον Κουφοντίνα και τα «παιδιά» των Πυρήνων στην ίδια ζυγαριά με τους ΧΑυγίτες

Απόψε είχα την τιμή να είμαι ο συντονιστής σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στο Free Thinking Zone με θέμα: "Λογοκρισία, ελευθεροτυπία, τρομοκρατία", εξ'αφορμής της έκδοσης του βιβλίου του Κουφοντίνα, αλλά κυρίως των αντιδράσεων ενάντια στην προτροπή για μποϋκοτάζ του βιβλίου αλλά και του εκδοτικού οίκου, με επίκληση της ελευθερίας του λόγου. Αν... και η θέση του συντονιστή μιας συζήτησης δεν του επιτρέπει να πάρει θέση, προσπάθώντας να οριοθετήσω το θέμα, έθεσα στο πάνελ και στο κοινό, μια υπόθεση εργασίας και μια προσωπική εκτίμηση: αν υποθέσουμε ότι αντί για τον Κουφοντίνα, ήταν ο Χρυσαυγίτης δολοφόνος του Φύσσα, τόσο οι αντδράσεις κατά των εκδόσεων Λιβάνη θα ήταν πολύ περισσότερο γενικευμένες και έντονες, αλλά και κανείς δεν θα κατηγορούσε ένα βιβλιοπωλείο όπως το FTZ για την άρνησή του να πουλήσει το βιβλίο. Και αντίστροφα, αν θεωρούμε ότι ένα βιβλιοπωλείο, στο όνομα της ελέυθερης διακίνησης των ιδεών, είναι υποχρωμένο να διαθέτει το βιβλίο του Κουφοντίνα, τότε θα ήταν υποχρεωμένο να διαθέτει και το βιβλίο του δολοφόνου του Φύσσα. Άσχετα με την απάντηση που μπορεί να δώσει κανείς με την ασφάλεια ότι η ερώτηση είναι υποθετική, δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι η υπόθεση είναι βάσιμη. Αρκεί κανείς να θυμηθεί τις οργισμένες αντιδράσεις όταν το Πρώτο Θέμα δημοσίευσε την φωτογραφία από την δολοφονία του Φύσσα και τις ομόθυμες εκκλήσεις για μποϋκοτάζ του Πρώτου Θέματος. Το θέμα μου, που δεν απαντήθηκε παρά αμήχανα από την πλευρά του πάνελ που κατηγορούσε την προτροπή για μποϋκοτάζ και την άρνηση της διάθεσης του βιβλίου, είναι ότι η ελληνική κοινωνία, σε πολύ μεγάλο μέρος της, εξακολουθεί να βάζει ηθικό πρόσημο στην βία ανάλογα με τα κίνητρά της. Ακόμη κι αν κρύβεται κάποτε πίσω από πολιτικό καθωσπρεπισμο, αισθάνεται αμήχανα και άβολα να βάλει τον Κουφοντίνα και τα «παιδιά» των Πυρήνων στην ίδια ζυγαριά με τους Χρυσαυγίτες.