28 Αυγούστου 2012

Και το «χρυσό» πηγαίνει στην Adidas

Aν πιστεύετε ότι οι Ηνωμέ­νες Πολιτείες ήταν ο μεγά­λος νικητής στους Ολυμπι­ακούς Αγώνες του Λονδί­νου κάνετε λάθος, γράφει η γαλλική εφημερίδα Φιγκαρό. «Ο μεγάλος νικητής είναι η γερμανική εταιρεία αθλητι­κών ειδών Adidas, που συγκέντρωσε συνο­λικά...226 μετάλλια, νικώντας τη Nike -τον πα­γκόσμιο ηγέτη στα αθλητικά είδη-, που απέ­σπασε μόλις 117 μετάλλια».

Σκληρή αναμφίβολα, ίσως και άδικη η εκτίμηση της συντηρητικής γαλλικής εφημερίδας για τους χιλιάδες αθλητές και αθλή­τριες που μετείχαν στη λονδρέζικη Ολυμπι­άδα, αλλά δεν παύει να αντανακλά μια πραγ­ματικότητα: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν όλο και περισσότερο ένα πεδίο σκλη­ρού ανταγωνισμού με κύριο έπαθλο το κέρ­δος για τις πολυεθνικές που λυμαίνονται και το χώρο του αθλητισμού.

«Και η Ολυμπιάδα του Λον­δίνου δεν ήταν παρά η μεγα­λεπήβολη έκφραση της αν­θυγιεινής εμπλοκής του νεο­φιλελευθερισμού στον αθλη­τισμό» γράφει το βρετανικό περιοδικό Ρεντ Πέπερ. «Για 15 ημέρες, περισσότερες από 200 χώρες αγωνίζο­νταν να φθάσουν στο ψηλό­τερο σκαλί του βάθρου στην τελική κατάταξη των Ολυμπι­ακών Αγώνων του Λονδίνου. Εάν στην κατάταξη των κρα­τών οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο νικητής της Ολυμπιά­δας, δεν συνέβη το ίδιο στην κατάταξη των προμηθευτών» γράφει η Φιγκαρό. Αν στην πραγματικότητα, η Nike είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των αθλη­τικών ειδών, με ετήσιο κύκλο εργασιών 15,5 δισεκατομμύρια ευρώ, δεν είναι και ο νικη­τής στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο νικητής είναι η γερμανική Adidas. Ένας λόγος γι' αυτήν τη νίκη είναι το γεγονός ότι η Adidas ήταν ο μόνος επίσημος προμηθευτής 11 εθνικών Ολυμπιακών Επιτροπών, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας (που κέρδι­σε 65 μετάλλια), της Γαλλίας (34 μετάλλια), της Αυστραλίας (35 μετάλλια) και της Γερ­μανίας (44 μετάλλια). Από την πλευρά της η Nike «έντυσε» τους Αμερικανούς, τους Κενυάτες και τους Εσθονούς αθλητές, ενώ η Puma -η τρίτη μεγαλύτερη εταιρία αθλητι­κών ειδών με ετήσιο τζίρο 3 δισεκατομμυρί­ων δολαρίων- πήρε μόλις 14 μετάλλια.

Μεγάλος νικητής από τα αουτσάιντερ η ρωσική Bosco, που έντυσε εκτός από τη Ρωσία, την Ισπανία και την Ουκρανία και ξεπέρασε σε μετάλλια τη Nike, αφού απέσπασε συνολι­κά 119. Η ιαπωνική Asics νίκησε επίσης την Puma καθώς ήταν ο χορηγός της Ιρλανδίας, της Ιαπωνίας, της Ολλανδίας και της Ρουμα­νίας, κερδίζοντας συνολικά 72 μετάλλια!

Χάρη στη νίκη της στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Adidas ελπίζει τώρα να επεκτεί­νει την επιρροή της στην αγγλική αγορά και ήδη οι πωλήσεις της στη Βρετανία αυξήθη­καν κατά 24% το τελευταίο διάστημα σε σχέ­ση με το πρώτο εξάμηνο.